Wednesday, May 27, 2009

Nizar dan Pokoknya...

Program Nizar tiada sambutan (sumber : Malaysiakini)

May 27, 09 3:13pm

Beberapa ADUN dan ahli parlimen Pakatan Rakyat hari ini gagal menarik perhatian ramai dengan gimik menanam 10 'pokok demokrasi' di kawasan lapang berhampiran sebuah bank di Medan Istana, Ipoh.

Malah seorang petugas bank itu pula dilihat mengambil kesempatan daripada program itu dengan mengedarkan risalah promosi produk perbankannya kepada wartawan, anggota polis serta beberapa ADUN yang hadir, lapor Bernama.

Mereka yang hadir termasuklah ahli parlimen Ipoh Barat, M Kulasegaran (DAP), Lim Pek Har (ADUN Menglembu-DAP), Leong Mee Meng (DAP-Jalong), Chang Lih Kang (PKR-Teja) dan Thomas Su Keong Siong (DAP-Pasir Pinji).

Program yang bermula pada pukul 9.30 pagi itu, tamat sejam kemudian.

Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, menteri besar Pakatan Rakyat di Perak, yang dijadualkan hadir bersama untuk menanam pokok itu hanya tiba pada pukul 10.15 pagi selepas pokok-pokok itu selesai ditanam, lapor agensi berita itu lagi.

Semua yang hadir bersurai kira-kira 15 minit kemudian.

Ulasan PMP:

Macam-macam cara untuk medapatkan publisiti murahan. Buat tugu demokrasi lah, tanam pokok demokrasi..nampak sangta merak ni takde kerja. Kan lebih bagus berjumpa dengan rakyat dan tunaikan tanggungjawab masing-masing. Rakyat pun dah tau mana baik dan buruknya...

No comments:

Post a Comment